Menu Sluiten

2nd Line Onsite support engineer – Ref. 529

  

Organisatie

Heb je een passie voor Support?

Dan heeft ICT Talents een uitdaging op maat voor jou!

Wij zijn op zoek naar een 2nd Line support medewerker voor onze klant in regio Mechelen.

Functie

We are currently looking for an experienced Onsite Support Engineer to join our team. A great opportunity to work in the IT field with exposure to new technologies and international environment. The opportunity has a strong focus on service orientation. The role may require some occasional travel to Bornem.

Tasks and Responsibilities:

• Maintain the integrity of all computer workstations and associated software within the organization

• Act as the main point of contact for employees who are experiencing computer issues

• Ongoing maintenance and future planning needs of the company’s desktop infrastructure

• Monitor the performance of the company’s desktop infrastructure and make suggestions for improving efficiency

• Evaluate applications and software patches for desktop applications to see if they will solve desktop issues

• Resolve software, hardware and device issues reported by the end users

• Installation, configuration and ongoing usability of desktop hardware and software

• IT support relating to technical issues involving Connect client

• Support services for Client standard technologies including basic troubleshooting of Exchange and adds/moves/changes for AD accounts

• Work with the project management team on PC builds and network equipment deployments

Troubleshoot PC connectivity issues

• Troubleshoot network elements including ISP circuits, firewalls, network switches, wireless equipment and telephone system

• Installation of packaged software and authorized 3rd party software

• Remote access solution (VPN) implementation and support

• Document and update the local client environment

• Escalate service issues when required

• Communication with customers/end users as required, keeping them informed of incident progress, notifying them of impending changes or agreed outages

• Monitor network performance for availability, utilization and latency. Take the appropriate measures to resolve throughput issues, escalating to the support team as required

• Oversee the maintenance and tracking of assets

• Business Continuity & Disaster Recovery testing

• Advise and train staff on computer operations and software applications

• New staff on-boarding participation



Functie-eisen

• A strong understanding of Information Technology; trends, products and solutions

• Several years’ of experience in a similar position in 1st and 2nd level IT Service Desk/Desktop Support

• Customer focused with a passion and drive for customer satisfaction and delivering business values

• Friendly, supportive and flexible personality with quick learning ability

• Solid problem solving and analytical skills

• Ability to work independently as well as willing to follow directions and best practices

• Great communication and interpersonal skills

• Good team player with planning and organizing skills

• ITIL certification is an advantage

• Fluent Dutch and English both written and verbally required

Aanbod

Wat kan ICT Talents voor je betekenen?

Wij zijn een groeiend en mensgericht HR-bedrijf binnen ICT-consultancy. Als medewerker zal je in een familiale sfeer vertoeven waarbij de focus ligt op jou, als individu met zijn/haar persoonlijke noden en behoeftes.

Inzetten op een langdurige samenwerking met onze medewerkers en klanten dragen we hoog in het vaandel. Om dit te kunnen bewerkstelligen houden we reeds 12 jaar stellig vast aan onze 3 kernwaarden: openheid, eerlijkheid en wederzijds respect. Deze waarden leiden tot een open communicatie en persoonlijke aanpak in zowel onze samenwerkingen met onze medewerkers als onze klanten.

Naast onze familiale bedrijfscultuur bieden we jou volgend uitgebreid loonpakket aan:

Een aantrekkelijk bruto maandloon


Maaltijdcheques

Een maandelijkse netto vergoeding

Bedrijfswagen + tankkaart

GSM abonnement

Hospitalisatieverzekering

De mogelijkheid tot persoonlijke ontplooiing


In het kort…


De mogelijkheid om jezelf te blijven ontwikkelen a.d.h.v. certificaten en persoonlijke begeleiding, een eenvoudig te bereiken werkplek in hartje Brussel, een informele bedrijfscultuur met ruimte voor eigen initiatief en de kans om zich verder te specialiseren binnen IT Support

Sollicitatie

Ga je ervoor?

Stuur dan je CV op naar werken@ict-talents.be met bovenstaand referentienummer. Voor meer informatie kan je terecht bij Joris Van Staay via joris@ict-talents.be of Elien Oomen via elien@ict-talents.be. Je reactie wordt snel en vertrouwelijk behandeld.